جزئیاتی از ۳۲ شهید تازه تفحص شده | هویت یک شهید همافر شناسایی شد+ عکس-راهبرد معاصر
برنامه هفتم منابع مناسبی برای بالندگی دانشگاه‌ها فراهم کرده است خطیب: امنیت و قدرت ایران مورد اعتراف دوست و دشمن است رئیس جمهور: مسئولان به وعده‌های خود در خدمت‌رسانی به زائران اربعین عمل کنند پیشنهاددیوان‌محاسبات درباره شفافیت منابع هدفمندی یارانه‌ها اطلاعیه جدید سپاه درباره عملیات شهادت هنیه گزارش نیویورک‌تایمز از ترور شهید هنیه دروغ است طحان نظیف: طرح حمایت از مالکیت صنعتی در شورای نگهبان تائید شد دو ابهام شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب مخبر: صهیونیست‌ها سیلی خواهند خورد سردار جلالی: طرح‌های پاسخ سریع به تهدیدات زیستی تدوین شود گفت‌وگوی وزیر کشور عراق و سردار احمدی‌مقدم درباره آخرین اقدامات اربعینی ایران و عراق سخنان هنیه در دیدار با رهبر انقلاب: ۶۰ نفر از خانواده ما در غزه شهید شدند کدام مقامات خارجی امروز با پزشکیان دیدار کردند؟ بیانیه شورای نگهبان: جهان به زودی شاهد نابودی رژیم صهیونیستی خواهد بود واکنش علی لاریجانی به ترور هنیه

جزئیاتی از ۳۲ شهید تازه تفحص شده | هویت یک شهید همافر شناسایی شد+ عکس

فردا پیکر‌های مطهر ۳۲ شهید تازه تفحص شده در روستای دوله‌تو سردشت مورد استقبال و بدرقه مردم این منطقه قرار می‌گیرد. این شهدا در مناطق عملیاتی شمال غرب کشور و کردستان عراق تفحص شده‌اند.
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۷ - ۲۴ شهريور ۱۴۰۳ - 2024 September 14
کد خبر: ۲۵۷۲۵۳

به گزارش راهبرد معاصر؛ بنا به درخواست مردم روستای دوله‌تو شهرستان سردشت، پیکر‌های مطهر ۳۲ شهید تازه تفحص شده فردا یکشنبه ۲۵ شهریور از ساعت ۹ صبح در این روستا مورد استقبال و بدرقه قرار خواهند گرفت.

پیکر این شهدا طی ماه‌های اخیر توسط گروه‌های تفحص کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیرو‌های مسلح در مناطق عملیاتی شمال‌غرب کشور و کردستان عراق کشف شده است که هویت یکی از شهدا به نام شهید همافر «محمد خاکی‌زاده» شناسایی شده و شناسایی پیکر یکی دیگر از این ۳۲ شهید در حال بررسی است.

جزئیاتی از ۳۲ شهید تازه تفحص شده | هویت یک شهید همافر شناسایی شد+ عکس

شهید همافر «محمد خاکی‌زاده»

از این ۳۲ شهید که قرار است در روستای دوله‌تو مورد استقبال مردم قرار گیرد، پیکر ۸ شهید مربوط به گروگان‌هایی است که با دست و پا‌های بسته توسط گروهک‌های کومله و دموکرات به شهادت رسیدند و پیکرشان در محور دوله‌تو تفحص شد.

در جریان تفحص در مناطق عملیاتی شمال‌غرب کشور و کردستان عراق پیکر‌های مطهر ۱۵ شهید در محور جنگل‌های آلواتان، یک شهید در روستای بلو، ۶ شهید در منطقه عملیاتی بلفت و دوپازا مربوط به عملیات «نصر۷»، یک شهید در منطقه باسنی عراق مربوط به عملیات «نصر۴»، یک شهید در منطقه بانه در حدود مرزی سیران‌بند مربوط به تک دشمن در سال ۱۳۶۷ کشف شده است که این شهدا فردا مورد استقبال مردم روستای دوله‌تو قرار می‌گیرند.

اهمیت روستای «دوله‌تو» از این جهت است که این روستا یادآور جنایت مغفول مانده دوران جنگ است؛ در نزدیکی این روستا زندانی به همین نام وجود داشت که تحت کنترل حزب دموکرات کردستان ایران بود. در زندان دوله‌تو بیش از ۲۰۰ نفر از نیرو‌های سپاه، ارتش، جهاد سازندگی، بسیج، ژاندارمری و حتی پیشمرگان مسلمان کرد محبوس بودند.

پس از آزادسازی بخش‌هایی از سرزمین‌های کردستان توسط سپاه و ارتش از دست کومله و دموکرات، گروهک‌های ضدانقلاب با هماهنگی با حزب بعث عراق در ۱۷ اردیبهشت ۱۳۶۰ به بمباران زندان دوله‌تو پرداختند که بیش از ۵۰ نفر از زندانیان به شهادت رسیدند. / فارس

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده